Waar online adverteren? Maak de juiste keuze?

De belangstelling voor adverteren online zit duidelijk in de lift. Daar hebben bedrijfsleiders uiteraard alle reden voor. Adverteren op Internet biedt namelijk de adverteerder ongetwijfeld vele voordelen in vergelijking met de klassieke papieren advertenties. De belangrijkste voordelen zijn ongetwijfeld de razend vlugge doorlooptijd en de meetbaarheid en efficiëntie van online adverteren.

Waar kan je met je bedrijf het beste online adverteren ? Er zijn uiteraard heel wat kandidaten, maar tussen alle koren is veel kaf en dat is hier niet anders. Bij je keuze van de meest geschikte partner voor Adverteren op Internet moet je ongetwijfeld met heel wat factoren rekening houden om maximaal je doelgroep te bereiken en zo het hoogste rendement te halen uit je online advertentie. Een doeltreffend marketingplan opstellen zal je uiteindelijk zowel veel tijd als geld besparen.

Belangrijke factoren

Om geen verloren geld uit te geven en je online advertentie zoveel mogelijk te laten renderen moet je dus met verschillende belangrijke factoren zeker rekening houden:
•Doelgroep: online adverteren doe je uiteraard op een website die je doelgroep maximaal benadert, dat geeft je immers het hoogste rendement.
•Prijs/kwaliteit: de prijs is een belangrijke factor. Kies steeds een website met de beste prijs/kwaliteit verhouding. Staat de gevraagde prijs voor online adverteren in verhouding tot je product. Hoe groot is het aantal bezoekers van die website en passen die in je doelgroep?
•Hoe adverteren: dat is eveneens van groot belang. Kies je voor een simpele maar doeltreffend tekstlink of zie je het groter (maar daarom niet altijd doeltreffender) voor een tekst- of een image banner?
•Homepage of subpage: deze keuze is bepalend voor de prijs van online adverteren. Advertising online op een homepage zal uiteraard heel wat duurder uitvallen dan op een subpage.
•Rapport: voor je beslist waar je online zal adverteren is het noodzakelijk naar de mogelijkheid een rapport over het verloop van je campagne te ontvangen. Dat is nodig om de evolutie op de voet te volgen en bij te sturen waar nodig.
•Kijk en vergelijk: dat zal je veel geld besparen.
•Content: kies steeds voor een website met unieke en SEO- vriendelijke content die betrekking heeft op de producten of diensten waarvoor je zal adverteren.
•Zoekwoorden of keywords: zorg er steeds voor dat die zoekwoorden of keywords in je advertentietekst voorkomen waar de bezoekers het meest naar op zoek zijn.

De exclusieve aanpak van Mailmaps.nl

Een bedrijf dat aan al deze eisen van renderend online advertising voldoet is ongetwijfeld Mailmaps.nl. Om online adverteerders de grootste doelgroep en het hoogste rendement te bieden maakt Mailmaps.nl gebruik van een exclusieve online advertentie tool. Bij Mailmaps gaat men ervan uit dat met een papieren advertentie in een krant of magazine wel een groot aantal lezers wordt bereikt, maar de doelgroep staat niet in verhouding. Dat aantal lezers wordt wel als maatstaf gebruikt voor het bepalen van de advertentieprijs. En ook de doelgroep die de adverteerder hoopt te bereiken staat zeker niet in verhouding met het groot aantal lezers en dus ook met de peperdure advertentietarieven van een papieren advertentie.

Doelgerichte aanpak

Mailmaps gaat veel doelgerichter tewerk. Voor een bedrag van gemiddeld driehonderd euro kan je met de originele aanpak van Mailmaps gemiddeld achttienhonderd consumenten uit je doelgroep een bericht sturen. Het bereik is kleiner dan met een papieren advertentie, maar omdat de consumenten die je via Mailmaps bereikt volledig overeenstemmen met je gewenste doelgroep is het resultaat van online adverteren via Mailmaps groter én doeltreffender.